nutki

nutki

piątek, 22 maja 2015

Zamienił stryjek...








Garnitur

Zanim kupisz miej baczenie,
czy wymogi spełnia wszystkie,
może w starym zmień zdobienie,
lub figowym okryj listkiem,

plamy z barszczu, co u Sowy,
tak wychlapał się znienacka,
łatą w kroku (i jak nowy),
wmów że bardzo elegancka.

Zaszyj kieszeń gdy urwana,
cienką nitką razem z korkiem
(na pamiątkę), od szampana,
albo… Studiuj teologię!

Zmień garnitur na sukienkę,
(bo za dużo plam po zupie),
zastąp kwiatek w butonierce,
wielką palmą w  czarnej...

Tak czy siak, w przód czy w bok,
w garniturze czy też w listku,
pomyśl przed, a nie Po,
daj se luz i już, nie (s)PISkuj !

Chociaż połatany kaftan,
lecz jak mawiał mądry stryjek,
milszy ciału jest „Brat łata”,
nie zamieniaj go na kije.

Pewni swego czeladnicy,
już dziergają  w  Moherowie…
Będzie przydział włosiennicy,
mądry Polak, lecz po szkodzie.

8 komentarzy:

  1. Małe objaśnienie , dlaczego milszy mi "Brat łata" niż inny brat brata :)

    "Brat łata – osoba serdeczna o łagodnym usposobieniu, łatwo nawiązująca kontakt z innymi, umiejąca odnaleźć się w każdym środowisku, chętna do zawierania nowych znajomości, mająca na każdy temat coś do powiedzenia, niezadzierająca nosa, szybko wpadająca w zażyłość emocjonalną."
    /Wikipedia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Brat_%C5%82ata/

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdeczne pozdrowienia i życzę miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko - nawzajem miłego, słonecznego i owocnego:)

      Usuń
  3. Tak jakoś mi współgra z piosenką z Kabaretu Olgi Lipińskiej pt. "Daj se luz", a to miłe asocjacje Teresko. Utwór na pewno "na czasie" i dobrze reprezentujący tzw. "nastroje". Faktycznie tak jest. Dobrze tę skrzeczącą rzeczywistość przyodziałaś w kostium wiersza. Brawo!

    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano przyodziałam, bo dla dobra wyższego trzeba przełknąć te łaty i mankamenty i wybrać tak żeby potem nie żałować.
      Ja na pewno nigdy nie stanę po stronie ciemnogrodu i chamstwa pod przykrywką hipokryzji. Dzisiejszy dzień mnie tylko utwierdził w tym przekonaniu .
      Dziękuję Arku i Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. O TY - Tereniu! Taki wiersz i nie dałaś na fb? Szkoda, bo to zawsze głos rozsądku, ale pewnie miałaś obawy o napastliwe komentarze. Słusznie, bo ja wczoraj przekonałam się, kto zacz i muszę przyznać, że byłam zaskoczona :))
    P{ozdrawiam Tereniu, miłego wieczoru. Ja dzisiaj będę oglądać ten konkurs piosenki, choć bez wielkiego entuzjazmu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Basiu :) ja nawet nie byłam zaskoczona może dlatego, że w minionym roku miałam więcej nieco czasu i podczytywałam różne komentarze u naszych znajomych. Niestety u wielu króluje hipokryzja i nawet nie warto dyskutować - wiem że sporo osób tutaj zajrzało więc mogą sobie przemyśleć:)
      Basiu i Tobie miłego - też oglądam ( bez ) . Za to pięknie pachnie bez w wazonie chociaż jakiś smutny ten wieczór - może dlatego, ze w realu także okazało się że otacza mnie wianuszek ludzi o których miałam zupełnie inne zdanie :)
      Miłej niedzieli Basiu - oby... :)

      Usuń
  5. ...oby Tereniu, oby była miła, oby nie odbijała się czkawką przez kolejne pięć lat, bo przecież jeszcze te ważniejsze wybory przed nami.
    Miłego Tereniu :)

    OdpowiedzUsuń