nutki

nutki

poniedziałek, 25 maja 2015

Urodziny Basi Deckert

*** Zacznij od Basi




Synogarlica stuka w okno,           
dzień rozgaduje się kawkami
znajomy motyw (wiecznie modny),
delikatnymi akordami, 
             
wplata -  „Wszystkiego Najlepszego”!
Wchodzę w ten chórek czwartym głosem -
kruki tenorem, słowik falsetem,
jaskółki altem ref. terkoczą…

Otwieram okno - tam maestro,
prosto z YouTube z życzeniami,
„słońcem po dachach” za orkiestrą -
czaruje Dziani z Cyganami!

Dzisiaj imprezka u Blondyny,
sam wielki Klimt malował serce!
Tylko pretekstem są urodziny,
żeby powiedzieć – Dobrze że Jesteś!

W pięknej poezji, dobrym słowie,
między wierszami, między nami,
siadasz pod lipą w "Arankowie",
rozśpiewanymi cykadami. 
  
Donośnym basem (w drugim rzędzie),
zasilę chórek (partią solową),
wyśpiewam  przyjaźń, uśmiech i szczęście...
Na końcu wstawię się rumiankowo.

Basiu życzę Tobie wspaniałych urodzin, pięknych kolejnych dni, ciepłego lata, dobrych ludzi na drodze, muzyki w sercu i pięknej melodii w życiu - Teresa 

 



https://www.youtube.com/watch?v=lOLq_aqIps4
https://www.youtube.com/watch?v=yiTuD80LtmE





7 komentarzy:

  1. Tereniu, ale miła niespodzianka :)) , śliczny wiersz, taki świeży, wiosenny, choć ciut mnie przeceniasz, jak zwykle...
    To ja dziękuję Tereniu, że jesteś, dziękuję za piękne wiersze i za całą resztę - Ty wiesz :))
    A piosenka super! Nawet nie wiedziałam, że taka jest :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Basiu, że się podoba bo miałam obawy że Za dużo gości - ja uwielbiam Romską muzykę i kulturę nawet tak podaną trochę w rytmie Disco- polo a ta ma dodatkowe walory - jest dedykowana Basi i wykonuje ją Dżiani - przystojniak ze ho ho!
      Jeszcze raz Najlepszego Basiu - nie przeceniam - po prostu Wiem!

      Usuń
    2. Tereniu każdy Twój wiersz, to dla mnie kawał dobrej poezji, a taki, pisany dla mnie specjalnie, to już delikates. Uzbierało mi się ich - dziękuję Ci bardzo za to, że jesteś i że właśnie taka - życzliwa ludziom, szczera i oddana, odpowiedzialna.
      Cieszę się, że masz dzisiaj fajny dzień mimo, że dzieci są bardzo daleko,ale - jak to Matka - szczęśliwa, gdy one są szczęśliwe.
      Miłego popołudnia Tereniu :))))

      Usuń
    3. Basiu, pisanie wierszy dla Ciebie przychodzi mi z wielką łatwością - po prostu pisze to co w tej chwili czuję - nic nie muszę zmyślać :) No może z tym basem przesadziłam ale tylko trochę bo sezon na lody i jeszcze to śpiewanie z Cyganami - dzisiaj faktycznie mam taki głos że słowiki zwiały z lipy :)))
      Tobie miłego wieczoru Basiu - dobrze że jest Dzień Mamy - to jeden z cieplejszych dni w roku :)

      Usuń
  2. Dziś 26 maja.
    Za głosem serca przyszłam, Tereniu.
    Wiesz, dlaczego:)
    Dziękuję Ci, Kochana, za to ciepło, którym się dzielisz.
    I za Arankowo, w którym tak dobrze jest odpocząć po trudach dnia.
    Życzę Ci wielu wyjątkowych dni w życiu, radości, miłości, czułości ze strony najbliższych.
    Niech wszystko co Cię boli, czy zasmuca - przepadnie bez wieści.
    Zdrowia, uśmiechu, pogody ducha, niech nigdy Ci tego nie brakuje, moja Wirtualna Mamo:):**
    Chwil najpiękniejszych, modlitw Księżyca najczulszych, zawsze pełnego słoiczka z dżemem, truskawkowym:)
    Przyjaciół najmilszych, takich z którymi chce się być bez końca ... i gadać, i śmiać się, i płakać, i pomilczeć nawet ... wiedzieć, że są, i że będą.

    Ja jak ta ćma ... wracam tu:)
    Dla Ciebie, dla Basi, dla zapachu tuberozy.
    Zauroczył mnie kiedyś:)

    Przytulam mocno mocno, Tereniu:***
    Najlepszego Dnia Matki, pod słońcem... no i pod księżycem:):**


    https://www.youtube.com/watch?v=hsZM1wJWzhY

    A wiersz dla Basieńki, PIĘKNY!
    Pisałam to już na fb, ale powtórzę jeszcze raz. Bardzo się cieszę, że są na świecie takie serdeczne Ludziki, jak Wy dwie:)
    100 lat, Wasza Wysokość! I buziaków rumiankowych - tyle samo:) :**

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Tami :) To Ty Jesteś taką wspaniałą ciepłą i serdeczną istotą, że nawet jak nie zostawiasz wpisu to czuję twoją obecność. w moim Arankowie nawet nie wiesz jak często o Tobie myślałam :))) Dziękuję za to co napisałaś dla mnie i dla Basi. ja wiem, że dobre myśli są jak ptaki i zawsze powracają do swych gniazd a dobre właśnie moje myśli o Tobie teraz się karmią twoimi pięknymi słowami. Tami - Dziekuję - myślałam ze to będzie smutny - zamyślony i osamotniony dzień, a tymczasem od rana spotykają mnie niesamowite miłe niespodzianki. Dostałam piękne róże i to wcale nie od swojego dziecka, odwiedził mnie przyjaciel z bardzo daleka, teraz takie cudowne słowa od Ciebie przeczytałam ... Wiele dla mnie znaczą:) I to że pamiętasz tuberozy i to ze powracasz i za księżyc serdecznie dziękuję dobry duszku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Danuśka, tak serdecznie, ciepło i szczerze napisałaś, że ja się wzruszyłam. Sprawiłaś Tereni radość, a mnie i innym czytającym przy okazji też. Uwielbiam Twój sposób myślenia i wyrażania myśli, o masz rzadki talent skupiania uwagi na tym, co masz do powiedzenia. A poza tym bardzo Cie lubię - Ty wiesz - i jak Terenia często myślę o Tobie, o drugiej Danusi :) Mam nadzieję, że dzisiaj masz piękny dzień. Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń