nutki

nutki

piątek, 15 maja 2015

Pod mokrym słowikiem




Na zielono…

W deszczowym barze „Pod mokrym słowikiem”,
barman domieszał do drinka granatu.
Pijany nokturn, gra jednym klawiszem -

wylał za kołnierz chlupoty nie(taktu)
(nie)sympatycznym pisze atramentem
na starej ławce, z mokrą nimfą Bachus -

popija wino, kroplami na serce,
tonąc w fermencie, zeszłorocznych jabłek.
Orkiestra kląska, z szarym dyrygentem,

zalany księżyc zmienił się w makabrę,
gdy ciebie nie ma „pod mokrym słowikiem”,
utykam w wersy przemokniętą zadrę.

O, ławka z kartką – siądę list napiszę,
Pachnący w deszczu, czymś co (nie)nazwane…
A na rewersie -  „ŚWIEŻO MALOWANE ” !


6 komentarzy:

  1. Kapitalnie się bawisz z wtrąconym "nie" Teresko. Bardzo udany wiersz liryczny. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arku:) Cieszę się bo wiersz pisałam w nocy prawie już zasypiałam ale uparłam się że napiszę tercyną i poza pewnymi mankamentami które dzisiaj dostrzegam coś tam wyszło :) Miłego popołudnia - pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  2. Jak ktoś ma szczęście, to ma :))
    Bardzo fajny Tereniu, przemoknięty, zalany wiersz o tęsknocie :))
    Arek nic nie napisał, ale ja jestem prawie pewna, że "ze zmokłą nimfą", ja bym tak napisała.
    Pozdrawiam Tereniu, dobrego dnia - u mnie słońce i cudny maj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu - w pierwszej wersji było" z mokrą" ale nie widziało mi się dwa razy w tym samym wersie więc poprawiłam a ze rozum już był uśpiony to ... zaraz coś wymyślę bo mogło by być "ze" ale wtedy nie będzie 11 sylab w wersie co jest warunkiem tercyny. W tym wierszyku to chciałam właśnie pobawić się ta formą , nawet mi się spodobało :))
      Tobie też dobrego dzionka Basiu chociaż już po połowie :)
      Pozdrawiam Cię Serdecznie ;)

      Usuń
  3. Teraz jest super!
    Fajnego dnia Tereniu, u mnie pochmurno, ale ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie zimna Zośka zaszalała Basiu i nawet rano przymrozki były :) Dzisiaj delektuję się "świętym spokojem" do kawki :) Miłego Basiu ...:)

      Usuń