nutki

nutki

sobota, 2 maja 2015

Maju - baju...



Baju – Maju!

Ach baju, maju - bałamucie,
z każdej kieszeni wystaje miłość!
Serce klekocze niby bociek
i znowu mi się "To" przyśniło…

Nie mów, że nie wiesz alchemiku -
wieszczki - jaskółki spiłeś deszczem,
łąkę zrobiłeś na indygo,
oczarowałeś dziką czereśnię,

zaplatasz wianki Casanovo
z baśni trzydziestu jednej nocy,
trele w morelach (słodką fruktozą)
zapylasz, jeszcze po północy!

Żaby rechoczą nawet przez sen,
jak zachłyśnięte nocnym majaniem,
pajączki plotą uśmiechnięte,
a ja układam ikebanę

z mniszkiem lekarskim w mokrej trawie,
wpatrzona…( A psik! ), jak szpak w wiśnie -
szkoda że zmieniasz się w dmuchawiec, 
zwiejesz i czar majowy pryśnie.



6 komentarzy:

  1. Teresko! Świetny wiersz, ciekawe czy inni czytelnicy w pełni docenią jego przewrotność. Pozdrawiam Cię serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Arku to nie ja ... To Maj jest przewrotny i to nie od dzisiaj:)))
      Co prawda dzisiaj dopiero drugi ale aurę zmieniał chyba pięć razy he he !
      Dziękuję że wpadłeś, wieczorową porą, ja dopiero wróciłam nie dawno z majówki na której poczyniłam m.in powyższe obserwację:)

      Pozdrawiam Cię Arku bardzo, bardzo serdecznie :)

      Usuń
  2. Tereniu, co maj, to maj, a co Ty, to widać, słychać i czuć!
    Z przyjemnością przeczytałam z rana Twój lekki, radosny wiersz, wprawiłaś mnie w dobry humor i niech tak zostanie, bo dziś będę miała bardzo długi dzień.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę słodkiego, aromatycznego i bardzo dobrego tygodnia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Basiu dla Ciebie i cały tydzień niech będzie:))
      Jeśli uśmiechnęłaś się przy majowym wierszyku to spełnił swoje zadanie, bo chociaż nie zawsze wesoło staram się rozsiewać wiruski radości - one potem do mnie wracają zarażają jak to wirusy więc piszę czasem z egoistycznych pobudek :))) Dziękuję Basiu serdecznie i życzę Ci żeby Twój dzień chociaż dzisiaj długi, to był sympatyczny, uśmiechnięty i nadzwyczajny czyli taki jak Ty Basiu :)
      Serdeczne Pozdrówka :)

      Usuń
  3. Pierwszy raz od długiego czasu weszłam normalnie na blog, bez uciekania się do "wygibasów" :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio robiłam znowu porządki na blogu, to jest usuwałam filmiki wersje robocze i może jakiś duszek -figielek się z nimi zabrał - oby nie wracał :)))

      Usuń