nutki

nutki

czwartek, 9 czerwca 2016

Idzie wyż




Prognoza

Zanim dzisiaj wstaniesz z rozkoszą odtajnię,
podsłuchany sekret skowronka o brzasku.

Najnowsza prognoza:

Jeszcze przed śniadaniem,
słońce ma w promocji, każdemu po blasku!
Niebo się przyłączy z rogiem obfitości,
porozpina żagle szelestem jedwabi,
na błękitnym jachcie dla każdego z gości,
serwuje kąpiele w chmurkach letniej pianki.

Wybitni soliści i akompaniament
(z tej najwyższej półki strzelistego drzewa),
zgrywali sonatę do piątej nad ranem -

słyszysz ? 

Na topoli jeszcze jeden śpiewak,
treluje dyszkantem, aż popłynął strumyk,
akacjową nutą nad sennym ogrodem,
ekskluzywną mgiełką, rozpyla perfumy -
o przerwał w pół tonu... 

W sam raz na prognozę…

Wietrzyk się rozszeptał, by w porywach serca
powitać dzień burzą w zmysłowych rozbłyskach -
czy może być jeszcze, pogoda piękniejsza,
niż ta rozedrgana w akacjowych listkach?

/aranek/
 

5 komentarzy:

  1. Nie może być :) Pięknie Tereniu rozśpiewałaś dzień od świtu, takiej prognozy nam potrzeba na dłużej.
    Widzę, że mam kilkudniowe zaległości, ale zaraz z ochotą odrobię. :))
    Pewnie wciąż przetwarzasz truskawki. Ja dzisiaj zrobiłam znów limes :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Basiu wpadłam w szaleństwo truskawkowe a już za chwilę kolejne czereśniowe a limes też zrobiłam - dziękuję za przepis :) Tylko prognoza mi się nie udała bo dzisiaj było niemiłosiernie duszno - dobrze że zawodnikom Euro pogoda i wigor dopisuje :)
      Pozdrawiam Basiu - dziękuję że wpadłaś :)

      Usuń
  3. No ładnie... :( Jak mawiał Powolniak z angielskiej komedii "Co ludzie powiedzą?" :) A tak poważnie, to bardzo udany liryk, piękne metafory, zgrabne porównania. Taki wiersz, który dobrze nastraja. Tak, teraz trzeba pisać też i takie wiersze. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Arku, ja ostatnio na przekór wszelkim dołkom i chandrom staram się krzesać coś optymistycznego, chociaż coraz trudniej w aktualnej rzeczywistości. Jeśli kogoś uśmiechnę wierszem to już coś. Nie można się poddawać - oj nie !
      Pozdrawiam Cię również serdecznie :)

      Usuń