nutki

nutki

niedziela, 28 lutego 2016

Wariacje






Bez piątej

Tropię błękitne ślady w ogrodzie,
gdzieś się podziała piąta klepka.
Pod granatowym mknę parasolem,
a po nim spływa plejada srebrna.
                                                         
Obok spadają kawałki nieba,
margaretkowy śnieg - wyliczanką:
„kocha, nie kocha..” (przy drugim ziewam),
"Nie" zasypując magiczną manną.

O piątej wróci zgubiona, piąta -
„byłam po rozum” (wystrzeli z procy).
- Marcowy kocur, czy makolągwa,
tak się niebieścił dzisiejszej  nocy?

 W szarym dzień dobry – suszenie głowy,
(ręcznik zabarwił się na niebiesko)!
- Mam cię! Papierek lakmusowy,
macha błękitem nad piątą klepką.

- Masz mnie (pyskuje), wpadłam (na chwilę) 
 po szczęście w kratkę,lecz sama nie wiem,
bo po śniadaniu - mam randkę z gilem
i lepiej z tobą, czy też bez ciebie ? 
Znalezione obrazy dla zapytania niebieskie kocie  ślady




2 komentarze:

  1. Poezja w formie najczystszej. Liryczna, igrająca z materią językową. Najbardziej podoba mi się fraza:

    "O piątej wróci zgubiona piąta -
    'byłam po rozum' (wystrzeli z procy)"

    Ale inne fragmenty też zacne. Bardzo.

    Pozdrawiam Cię Teresko - serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miód na wiersz Arku - dziękuję :)

    Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń