nutki

nutki

sobota, 10 lutego 2018

Tekst do tanga - Por una Cabeza

"Cafe Romance" Irene Sheri

Tango 

W mroku twoich ramion
podstępny Figaro
szarlatańskie sztuczki, mrożą w żyłach krew
ostrej brzytwy sznyt
diaboliczny szyk
sunie błyskawicznie i napina zwinnie grzbiet

między widły rzeki
wina dwie  kropelki
syk na zimnej skórze w nieskończoność trwa
góra dół i jeszcze
krew szminki na szczęście
w biodrach żar wulkanu ostrym tangiem gna

***

na poduszce z cierni
mistrz nauk tajemnych
bluszczem oplótł księżyc
jednym pociągnięciem rozpiął burzę fal 

w euforii konanie
pod ramiączkiem znamię
parzy monogramem,
lód tanga i płomień póki taniec trwa

***

W nasyceniu ramion
żegnaj mój Figaro
zasuń sukni zamek przywróć rzekom bieg
szelest tafty do snu
śladem twoich ostów
zabiorę dziś na noc wszystko to co - wiesz 

rozwidlenie rzeki 
wina dwie kropelki
syk na zimnej skórze i tajemny znak
górę dół i jeszcze
krew szminki na szczęście
w biodrach żar wulkanu - już mi tanga brak.

***

(aranek)



3 komentarze:

  1. Polecam czytanie przy jednoczesnym słuchaniu melodii tanga, widać wtedy wyraźnie czemu służą zmiany rytmu niniejszego tekstu. Jest napisany do muzyki załączonego przepięknego tanga " Por una Cabeza"- Carlos Gardel.

    OdpowiedzUsuń
  2. Teresko, masz rację, w tym wypadku czytanie z jednoczesnym słuchaniem bardzo pozytywnie wpływa na odbiór całości. Co do samego Twojego utworu, to jesteś w znakomitej formie. Świetny tekst, obrazowy, przemawiający i do uczuć i do wyobraźni, ale i pobudzający złogi mózgowe :))) odpowiedzialne za refleksję. Pozdrawiam serdecznie. :)

    PS

    Zdaję sobie sprawy, że pierwszy komentarz był lepszy, ale nawet nie próbuję go odtworzyć, to byłoby daremne. Mam jednak nadzieję, że ten - choć w części - wynagrodzi Tobie brak tamtego.
    A dlaczego przepadł? Nie zalogowałem się na bloga, a pisałem prosto z FB, to chyba stąd. :(
    Przepraszam za zamieszanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Arku :) Każdy Twój komentarz jest dla mnie bardzo wartościowy i ważny - Dziękuję:) Nauczyłam się już czytać Twoje słowa i wyczuwam kiedy coś jest nie tak nawet jeśli nie napiszesz wprost przez grzeczność. Pewniej mi kiedy wiem, że rzuciłeś swoim profesjonalnym oczkiem .
    Arku bardzo Ci dziękuję jeszcze raz za to że w ogóle czytasz i Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń