nutki

nutki

piątek, 9 lutego 2018

Deszcz...


Mantra

Ach jak łatwo, jak łatwo,
kształtem słów zgasić światło,
dwuznacznością uderzyć,

potem skroić na miarę,
mini albo sutannę,
przyciąć, albo poszerzyć

w dni samotne i słotne
między wersy sto-kropek,
hojnym gestem rozrzucić,

wielokropkiem do sedna
dotknąć, puentą  po-ściemniać,
zamknąć drzwi, zgubić kluczyk.

Ach jak trudno, jak trudno,
patrzeć w niebo jak w lustro
spijać  księżyc szklankami

Srebrnym pyłem zamroczyć,
gdy opada z warkoczy,
prosto w łakomy karmnik,

niby eliksir światła,
bezsennych smutków  mantra,
tak nie łatwa, nie łatwa…


(aranek)



3 komentarze:

  1. O! Wiersz ze znakami interpunkcyjnymi w treści. Podoba mi się. Bardzo. Poczułem się w nim jakoś tak swojo. Miła niespodzianka. Kapitalny pomysł z tą mantrą, a jak jeszcze dołączy się zaproponowany podkład muzyczny... Czysta przyjemność estetyczna. Pozdrawiam Teresko. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A tak na marginesie... Uwielbiam muzykę Gary'ego Moore'a! Towarzyszy mi ona we wszystkich swoich odsłonach od lat trzydziestu paru. Świetny był z Niego gość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jeśli trafiłam w Twój gust muzyczny i poczucie estetyki to nic mi więcej nie trzeba na dzisiaj . akurat jestem przy popołudniowej kawce - w Korei chłopaki się spisali, pod ręką lektura i Twój sympatyczny komentarz - to co mi więcej trzeba:) Dziękuję pięknie i też życzę fajnego popołudnia :)

      Usuń