nutki

nutki

niedziela, 5 lutego 2017

Ukłon w stronę sztuki



obraz z filmu The Pianist - Władysława Szpilmana

Mistrz

Niecodzienny gracz z kamienną twarzą,
gotowy posiąść za każdą cenę
wirtuozerie, a potem umrzeć.

Dwa wielkie nietoperze przylgnęły
przyklejone do lśniącej materii,
wprawnym poślizgiem na alabastrze,

zaklinają nurt rzeki, podnosząc
lament płaczącej wierzby.
Fala uderza w rozkolebanie

czarnej łodzi, a On rozpina jak
bluzkę, natchnienie kunsztownej chwili -
pobrzęk… To, rozsypane guziki

zamarzają na tafli posadzki,
gładkim lśnieniem wymownej ciszy.
Napina ścięgna zanim wykrzyczy,

lęk przed utratą, odmieni szept
nurtu rzeki gdy w morzu umiera.
Rozbłysły diamenty na czubeczkach rzęs,

drżenie na nagich ramionach kobiet,
burza braw i pyły księżycowe.
Z twarzą wśród mokrych traw -


Od-kamieniał.

(aranek)



3 komentarze:

  1. Ciekawy wiersz. Czytałem parę razy, układając po kolei obrazy. Takie poetyckie puzzle. Ale warto być cierpliwym. :) Kiedy już wszystko zebrałem razem ujawnił się Sens. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry sztukmistrz, podczas gry umiera dla świata zewnętrznego, a owacje - aplauz publiczności przywracają go do życia. Sztuka karmi się i odradza w odbiorze innych, nawet jeśli są tylko w zamyśle. Byłam ostatnio na koncercie i tym razem bacznie obserwowałam twarz artysty, stąd moje rozważania :) Dziękuję Arku, że poskładałeś moje "puzzle", bo zdaje się trochę namieszałam :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopowiem jeszcze, że pisząc miałam w z tyłu głowy także inny portret innego sztukmistrza w innej dziedzinie. Może dlatego wiersz też jest - "inny" niż wszystkie - nie "arankowy" :)

      Usuń