nutki

nutki

niedziela, 12 lutego 2017

Kołysanka obiecanka dla pięknej Lenki - wnuczusi Basi Deckert









( do muzyki; Johannes Brahms – Lullaby)

W bosych stópkach


Cyt cyt cyt / cyt cyt cyt / cyt cyt cyt

Skarbie nasz, słodko śpij,
świerszczyk stroi skrzypeczki,
srebrne struny li, li, li,
wysnuł z twojej skarpetki.

Groszków rój, bzy, bzy, bzy,
skrzy różowe łóżeczko,
na kocyku z miękkiej mgły,
rumiankową bajeczką.

Ref.
snuje nić srebrny świerszcz
z mlecznych łąk zasiał mak
w loczki wplótł wstążki rzek,
niech kołyszą cię w snach.

Cyt cyt cyt / cyt cyt cyt cyt cyt cyt

Skarbie nasz, słodko śnij,
jak w muszelce perełka,
kiedyś będziesz, wielki świat,
na paluszku okręcać.

Świerszczyk gra, tra la la,
dwie skarpetki zesnute,
w kształcie serca uplótł świat,
złożył u bosych stópek.

Ref.
Już  igliczki srebrzą się
Babcia  Basia nie pęka,
migiem utka nowych pięć, 
zanim zbudzi się Lenka.

(aranek)




4 komentarze:

  1. Cudne Tereniu, ale pięknie się śpiewa, bo właśnie sobie śpiewam do muzyki, fantastyczne wyczucie rytmu i takie milutkie, cieplutkie słowa. Dziękuję jeszcze raz :) na niespodziewajki jesteś niezastąpiona!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu to ja dziękuję za te pochwały - mam nadzieje że uda mi się jeszcze kiedyś coś skrobnąć . Przywitałam Lenkę muzyką Brahmsa więc nie pozostało nic innego jak dopisać słowa. A przy okazji sprawdziłam tłumaczenie tekstu wykonywanego przez Céline Dion i powiem krótko - załamka. Wokalnie oczywiście przepięknie ale tekst beznadziejny - to wolę taki ;

      Dobrej nocy i sza, do białego śpij dnia,
      śpij, dziecino, oczka zmruż,
      śpij do wschodu rannych zórz.
      Mama zaś będzie tu
      śpiewać piosnki do snu.
      Mama zaś będzie tu
      śpiewać piosnki do snu.

      Gwiazdki w górze już lśnią,
      wszystkie dzieci już śpią,
      więc i ty swe oczka zmruż,
      śpij do wschodu rannych zórz.
      Jutro znów w ranny czas
      zbudzi cię słońca blask.
      Jutro znów w ranny czas
      zbudzi cię słońca blask.
      Po Niemiecku " "Guten Abend gut Nacht"

      Mój tekścik nie jest żadnym przekładem tylko tworkiem fantazji i wyrazem mojej sympatii, radości i życzliwości dla Waszego szczęścia :)

      Usuń
  2. Wow👏👏👏 Tereniu piękna...cudna kołysanka.Już słyszę, jak Basia śpiewa Lence😚😚🌜. Basiu prosimy o nauczenie sie na pamięć i odśpiewanie nam.😆😆. Buziaki dziewczyny😚😚😚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja myślę Jolu, że Basia nagra i odtworzy na fejsie (żartuję_ ale to z czystej sympatii . Bardzo lubię tą kołysankę - nuciłam kiedyś moim dzieciom ale pierwszy raz pokusiłam się do niej napisać słowa :)
      Dziękuję Jolku :)

      Usuń