nutki

nutki

czwartek, 9 maja 2019

Niełatwo




"Niełatwo córeczko niełatwo
nieść wiersze i pod nimi upadać "

Władysław Broniewski 



Niełatwo     Nikolette

Deszcz dzisiaj padał jak w tamtą
noc bez imienia, bez światła
która wciąż krukiem powraca

niełatwo maleńka niełatwo

Sukienka zapięta gwiazdą
co świeci przez chwilę jedną
żeby porzucić mnie biedną

nawet pamiętać niełatwo

Z kawałków układam patchwork
splątany w struchlałych ściegach
nie raz za tobą pobiegłam

i odejść było niełatwo

Mam swoje sekretne światło
nasz most pomiędzy wersami
powracasz ja czekam na nim 

choć czekać wcale niełatwo

A ty melodią jak tratwą
podpływasz w majową ciszę
więc łzy połykam i piszę

niełatwo żyć wierszem niełatwo

Bez czarny do bólu pachnie
zachłysnął wiersz słowikami
o tyle w tym maju łatwiej
ile żałości za nami .

aranek











2 komentarze:

  1. Niełatwo, ale przynajmniej potrafisz pisać o tym - ja nie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niełatwo, Basiu bo wciąż jest ze mną i tak już zostanie - może dlatego, dla niej uruchomiła mi się wyobraźnia ...

    OdpowiedzUsuń