nutki

nutki

niedziela, 15 kwietnia 2018

Wiosna panie Chagall



"Spring" - Marc Chagall

Spring


Znów wiosna Panie Chagall, zbzikowane szaleństwo,
Pan wie? Dziewczętom szyją coraz krótsze sukienki,
łąka dojrzewa kępką,
staw przymrużoną rzęską,
tak im ptaki łopoczą, budząc skrywane chętki.

Niech Pan nadstawi ucho, bo Pan to sam wymyślił,
kto ich teraz wysłucha, kiedy wiosna pod progiem?
Na zdrowie, miłość, płodność;
Pan, Faun, czy bóg celtycki ?
Partyturę na skrzypki,natchnie kozioł czy człowiek?

Jakie trzciny na wietrze zaczarują instrument?
Graj im Panie na fletni, graj im Faunie na skrzypkach,
a odpłacą się wdzięcznie,
każda jakoś tam umie,
odda wszystko w czas mocy by stukała kołyska.

Pan już niejedną wiosnę malował kiedy pęka,
żywym płatkiem, muszelką, łezką rosy na rzęsie,
spija miód pocałunków,
wnet talię na sukienkach,
Pan się tylko uśmiecha, a mnie coś pije w wersie.



(aranek)









4 komentarze:

  1. Cudnie opisałaś tę wiosnę Pana Chagall'a, to co widać i czego można się domyślać, albo oczekiwać.
    Masz wyjątkowy talent dziewczyno!
    Miłego dnia Tereniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zobaczyłam ten obraz inie mogłam się powstrzymać he he :) Dziękuję Basiu - czy ja wiem czy talent ? To jest forma zabawy, która wciąga tak, że czasem muszę od niej uciec żeby nie zapomnieć świecie realnym :) Dziękuję Basiu -Miłego... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. DOSKONALE. Brabasia ma rację, więc ją zacytuję: "Masz talent dziewczyno!". Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszyscy mają talent - mami ja ha ha:))) Przepraszam za żart ale coś w tym jest - każdy chyba ma coś,tylko trzeba to wyłuskać.Ja się cieszę,że dzięki mojej poznałam takich wspaniałych ludzi jak Ty Arku i Basia i jeszcze kilka osób .To dla mnie największa nagroda i zaszczyt :)

    OdpowiedzUsuń