nutki

nutki

wtorek, 24 kwietnia 2018

Dziękuję Małgosiu za...


obraz: "Różowa pszczoła"  Małgorzata Van Brenk


Wiosna w ogrodzie
na różowej sukience
usiadła pszczoła.


Pokuszenia


Marzenia senne chrapką przedświtu,
rumienią rąbki pąków magnolii,
brzask moczy wargi w pełnym kielicha,
różowym winem,
fizys zapłonił.
Łaszą się stopy, do stóp bezwiednie,
las dłoni nagle zmysłową burzą,
słońce w koronkach na siódmym niebie,
błądzi paznokciem w odcieniach różu.


Wzdłuż karku kreśli magiczne znaki,
zaróżowione zostawia cętki,
ona skulone rozchyla płatki,
a w pąku...
Pszczoła budzi się wdzięcznie.
Szumi zmysłowo wino różowe,
wzmaga apetyt na jeszcze więcej,
na strunach włosów, świt tka rapsodię,
gdy miodne dłonie częstują szczęściem.


(aranek)









7 komentarzy:

  1. Pszczoła "jest jednym z najbardziej „zapracowanych” zwierząt. Nie tylko zbiera pyłek i produkuje miód, ale bywa też boskim posłańcem, ożywionym piorunem, a nawet… testem dziewictwa.
    A pod tym linkiem jest trochę więcej ciekawostek :) https://www.wrozka.com.pl/magia/magia-przedmiotow/6872-pszczola

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za Twoją poezję! Bez niej różowej pszczoły by nie było!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłaby była Małgoś bo masz ogromny talent,ale bardzo się cieszę że zawitała w moje progi i rozsiewa różowy pył. Zrobiło się wiosennie, miłośnie i magicznie - tak jak lubię :) DZIĘKUJĘ :)

      Usuń
  3. Och, jak pięknie Teresko, Ty potrafisz, podziwiam i delektuję się, traktując swój dzisiejszy pobyt na Twoim blogu jak chwilę ukojenia. Bardzo Tobie dziękuję Teresko za ten wiersz, traktuję go podobnie jak "Świat. Poema naiwne" Czesława Miłosz - takie tchnienie normalności w nienormalnych czasach. (Wspaniały i niosący optymizm poemat Miłosza powstał w 1943 roku w okupowanej Warszawie, w czasie, gdy po drugiej stronie muru dzielącego stolicę Polski płonęło powstańcze getto, w swoim przesłaniu niósł nadzieję, że jeszcze może być normalnie). Podobnie odbieram Twój dzisiejszy wiersz. Pozdrawiam bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Arku :) Cieszę się że znalazłeś ukojenie - ja także znajduję w pisaniu własnymi i czytaniu innych, także klasyków. Pamiętam poemat Miłosza i pamiętam także ze były zarzuty właśnie z powodów które wymieniłeś. Myślę tak ; Przyszło mi żyć w takiej a nie innej rzeczywistości - nie mam na nią wpływu - nie godzę się ,robię to co tylko możliwe - wyrażam głośno swoje zdanie, nie chowam głowy w piasek, przyłączam się do protestów a jak trzeba będzie to pójdę dalej.. Niemniej uważam też że nawet w trudnych i czasem beznadziejnych czasach ludzie potrzebują piękna, kontaktu z naturą, ze sztuką , przyrodą i chcą kochać, tworzyć i żyć w miarę normalnie. Życie na nas
    nie poczeka. Dlatego właśnie i takie wiersze są nam i innym potrzebne. Dziękuję Arku bardzo,bardzo za to że zajrzałeś i przychylnie potraktowałeś mój wierszyk. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja dzisiaj godnie zaczęłam dzień, bo od Twojego wiersza Tereniu - pięknie wyrzeźbiłaś subtelnym słowem wiosenne przebudzenie, czuje się tę nową energię w powietrzu,czuje się chęć chwytania chwili całym sobą.
    To jest Poezja!
    Miłego dnia, pięknej pogody ducha także :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu dzień rozpoczęty z Tobą i mnie dodał lekkości i uśmiechu -czytałam już wcześniej, tylko z telefonu nie mogę odpowiadać, ale muszę Ci powiedzieć że musnęłaś mnie skrzydełkiem i zaraz mi się urodziło uśmiechnięte"erekcjato" - wygląda na to że Jesteś moją Muzą He he .A tak poważnie to Jesteś Basiu dla mnie kimś niezmiennym, pięknym i dobrym. W tym świecie to rzadkość. Dziękuję :)
      Pięknego dzionka :)

      Usuń