nutki

nutki

poniedziałek, 20 listopada 2017

Kawka na dzień dobry


Ptaszek

Tak nieśmiało aż wzruszył -
czas na kawkę - szwak, krak -
zechcesz szczęściem nakruszyć?
(świsnął zziębnięty szpak).

Poranek w sennym szaliku,
tylko wystawił nos,
okazję przy śmietniku
roztrząsa mewa, a kos - 
fiu, fiu z niebieskim ptakiem, 
świszcze drepcząc krok w krok,
na ulicy żebraczej
z dnia na dzień większy tłok.

Kawka z pianką do łóżka,
a za oknem stuk, puk - 
więc dzień dobry w okruszkach,
słonecznikiem na próg -
na śpiącego anioła,
w piance ziewa jak smok,
na ciepłą dłoń kiedy z czoła,
odgarniasz niesforny lok -

Świt w niebieskim  szaliku,
wydzierganym przez noc,
przy ciepłym rogaliku,
mam wypas ja i kos.
Dzień dziś będzie niebieski,
natchniony złotem słońc 
- zjemy drugi półksiężyc?
- Ogrzej się, chodź pod koc.

(aranek)








4 komentarze:

  1. Akurat tu piosenka ma inną melodię, niż wiersz (a właściwie też piosenka), ale tematycznie bardzo pasują do siebie. Bardzo lubię i cenię twórczość Pani Krystyny Prońko, to bardzo zdolna Artystka, nie jakaś tam pierwsza lepsza piosenkarka, ale poważna wokalistka i kompozytorka, niezwykle utalentowana i oryginalną, niektóre Jej piosenki trzymają się mojej pamięci od lat ("Psalm stojących w kolejce", "Jesteś lekiem na całe zło"), mimo że na co dzień słucham zupełnie innej muzyki. :) A Twoja "piosenka" Teresko poruszyła mnie, czyli spełniła swoje zdanie. Pięknie piszesz i mądrze, czytam Ciebie z wielką przyjemnością. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. A Wiesz Arku, po głosach ptaków - wczesnym rankiem można odgadnąć nie patrząc w okna, jaka jest dzisiaj pogoda. Od dawna wiem że to są "małe tęsknoty" więc nie miałam problemu z wyborem piosenki - tej cudnej. Przy okazji słuchałam jej dzisiaj całe przedpołudnie - nigdy mi się nie znudzi, jak zresztą inne Krystyny Prońko. Lubię jej głos i interpretacje wokalne. Dziękuję Arku za miłe słowa. Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czułe słówka :) Pięknie Tereniu, a Arek rozwinął komentarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię kawki te skrzydlate i te z pianką - czarującego Franza Kafkę też lubię (czytać):) :)

      Usuń