nutki

nutki

wtorek, 19 stycznia 2021

Gdybym ja była


fot. Tapeciarnia pl.


Gdybym ja była


Odchuchałam szybę z mrozu wcześnie rano. 
Dzwonki sopli budzą nuty, rześkim dźwiękiem,
jakby dotknął ktoś klawiszy fortepianu; 
drasnął piórem, 
stuknął dziobem 
lub młoteczkiem.


Zakochany w "pieśni G-dur", mróz oniemiał 
- co jest grane? 
Z ciepłej dłoni, słoneczniki 
rozsypane letnim ziarnem, ślą życzenia
chopinowskie - podfruwają pod karmniki. 


Coś spłoszyło nagle czerwonego gila. 
Czar melodii, sentymenty.?
 Sama nie wiem, 
bo on gwizdał, a ja się zarumieniłam, 
drżącą nutą pod okienkiem i przez ciebie.


Finezyjna kompozycja i splot zdarzeń 
zaiskrzyły,
 nie zważając że mróz zgrzyta. 
W jednej chwili pieśń ucichła w buduarze,
w drugiej byłam już Konstancją, Fryderyka .


(aranek)





Chopin Życzenie G-dur op. 74 nr 1,
Martyna & Dagmara Melosik - "Życzenie" (arr. / piano: Adam Sztaba)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz