nutki

nutki

piątek, 8 lutego 2019

Nobla nie będzie

Sezon na winniczka

Prezes i poeta
( jaka praca taka płaca)

Co by to zrobić, jak go pocieszyć?
Skulił się w sobie winny ślimaczek,
wzdycha sekretarz, członek asysty,
setka konwoju, a szopy pracze,
toną w domysłach wzmagając pianę;

- może przemówi Ten... No... z Torunia?
- Kopernik chyba, oj, ma gadane,
jeno bez kasy nic nie zakuma,
a kasy ni ma.

- Jak to ?
- Był przeciek, srebro rozlane,
lecz zaraz wsiąkło.
- Trochę zostało... Dajmy poecie,
niech poetycki utworzy pokłon !

* * *

- Siadam i piszę, lecz jaka forma
i na co akcent?
- Na wielkość... Hm...
Rozumiem - zasług?
- Zapłata w bonach
 udział w szkoleniu - "darmowy GIMP ".

Poeta duszę ma bezpańską,
szczególnie kiedy po kielonku...
- Biorę robotę, chociaż to draństwo,
nagradzać wielkość w tak małym bonku.

Trwa uroczyste pierwsze czytanie :
"Bo prezes Wielkim człowiekiem był."
nadmienię jeszcze że bywam wieszczem,
a teraz Państwu  uszanowanie, 
lecę studiować darmowy GIMP."

Ps.
A może chcecie, projekt na hymn?
Mam taki pomysł, żeby pomału,
rozdmuchać popiół, wydobyć rym,
dla uświetnienia rysy kryształu.

(aranek)






3 komentarze:

  1. Doskonała ironia, bez sarkazmu, takie wiercenie paluszkiem w oku, tfu! srebrnym uchu :) A może dalsza część Tereniu, bo choć kopią, zakopują, przysypują, to wybija...
    Miłego dzionka życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Basiu - zawse kiedy wpadasz jak słoneczko :) Wczoraj poczytałam naszych klasyków i zawstydziłam się, ze jednak dawniej ludzie odważniej reagowali i śmielej władali piórem więc postanowiłam ze od czasu do czasu wrzucę coś co się aż prosi . Zresztą mnie samej to tezwyjdzie na zdowie :)

      Usuń
  2. Poznikały ikonki z boku i wszystkie narzędzia, bowiem Gogle+ likwiduje prywatne konta i w związku z tym powazne przemeblowania - nie wiem nawet czy czasami nie będzie problemów z prowadzeniem bloga w tym miejscu . Mam nadzieję że nie . I tak mi szkoda tego boczku narazie nie zagospodaruję, bo nie wiem jeszcze co dalej. Pozdrawiam wszystkich czytelników i życzę pięknego weekendu :) :)

    OdpowiedzUsuń