nutki

nutki

piątek, 21 grudnia 2018

Smutna kolęda

Życzę szczęścia i cudu dla Całej Naszej Planety - 
dla Nas  Wszystkich a szczeglnie dla najbardziej potrzebujących, żeby te piękne Święta dotarły tam,
 gdzie trwa wojna, bieda i niesprawiedliwość, tam gdzie kawałek chleba, łyk wody i otulenie jest cudem.

Xawery Dunikowski "Boże Narodzenie w Oświęcimiu 1944"

*** Matka

Kiedy obcięli jej warkocze,
zostały wielkie łzy księżyca,
gdy srebrem łkała tę melodię,
maleńki bóg usypiał

Anioł przystanął nad obozem,
miał usta bólem zaciśnięte,
błagał dopomóż mocny Boże
ratuj polską kolędę.

Zabrał syneczka ogrzał dymem...
Miejsce przeklęte sprawił świętym,
nikt nie zapytał - znali imię,
łzami tkanej kolędy.

Wciąż pamiętają lecz inaczej,
przy sytym stole w barwnych szatkach,
gdy księżycowym srebrem płacze
w pokruszonych opłatkach.

A Ona piersi ma wyschnięte,
jak tamta co zniknęła w dymie,
a przed nią mur i drzwi zamknięte,
choć wciąż to samo imię...



(aranek)







4 komentarze:

  1. Piękne i bardzo smutne, tak bardzo dziwny jest ten świat, tak inni my... Dziękuję Tereniu za opłatek, myślami byłam z Tobą dzieląc się nim - na pewno czułaś. Po powrocie do domu znalazłam kartkę od Ciebie. Dziękuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu czułam i nawet poczytałam sobie Twoje piękne wiersze - urządziłam sobie wieczór poetycki, a Twój aniołek stoi do tej pory na kredensie - Dziękuję Basiu, Jesteś częstym gosciem w moich myślach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo potrzebny wiersz. Właśnie taki, właśnie w takiej chwili. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak myślałam - dziękuję Arku.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń