nutki

nutki

piątek, 9 czerwca 2017

Luzik



Rzeka tak lśni dziś w nocy, więc smyk na "Rua da Prata",
w  apartamencie z WiFi - księżyc srebrnym paznokciem,
klika wiersze  miłosne na zamówienie lata;
Romance na dwa łokcie w letnich ciuszkach od Prada,

kleiste pocałunki pod konarem  figowca,
zmieszane "winhem verde" (zielone ma swój urok),
sieć zerwaną połatał, wspaniałą uwerturą
żabich godów w fontannie, po czym z miną światowca,

zasnął z gwiazdeczką w wannie (dawno miał na nią oko).
Wiatr co hulał wysoko, obniżył loty nieco –
świsnął i szasnął kiecą na taras św. Jerzego
(rankiem, jakiś Kopciuszek podziękuje obłokom).

Księżyc znikał, aż przepadł. Wiatr do rana się szastał
w stromych zaułkach miasta, a gdy wszystko rozhulał,
księżycową lirykę kupił od niego Julian.
- Może (wzdychał Romeo) - trochę pije, ciut ciasna…

Nic, że trofeum pękło w kilku miejscach ze szczęścia,
gdy przy Meia-de-Leite, ktoś przysięgał na wszystko,
że widział znaną gwiazdę jak błyszczała golizną,
to każdy się uśmiechał do magii tego miejsca.

(aranek)


11 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. O jak miło, że mnie tutaj odwiedziłaś Emilko - dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie "margotvb" - bardzo mi miło :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Tak, można się rozmarzyć Tereniu, poczuć ten klimat, bo - jak zwykle - pięknie malujesz słowem, a wyglądasz, jak gwiazda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby mogło być inaczej skoro przysiadłam się do słynnego poety Fernendo Pessoa. Machnęłam wiersz od ręki :))) Mam jeszcze zdjęcie z Mozartem - taki żywy pomnik zaszczycił mnie podaniem dłoni he he. I jak nie gwiazdować ? :))

      Usuń
  4. Nie mam pojęcia, jak to się dzieje, że teraz żadnych problemów z wejściem, komentowaniem, nawet zalogowana jestem na stałe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też jest magia niebieska, ale cieszę się bardzo że Cię widzę i że odwiedziłaś moje wierszyki :)

      Usuń
  5. Dobrze się przysiąść do takiego poety jak Fernendo Passoa. :) Z tej "kooperacji" narodził się bardzo dobry wiersz. :) Serdecznie pozdrawiam! Poetę i Poetkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze się czasem sfotografować w dobrym towarzystwie :))))
    A swoją drogą Fernando czy Alwaro (bo zmieniał imiona i pseudonimy jak przysłowiowe rękawiczki) to niezwykle intrygujący Poeta.
    Pozdrawiam Arku serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń