nutki

nutki

poniedziałek, 24 października 2016

W sieci





 http://alegorias.es/entre-telaranas/



Puste gniazdo

Utkałam wiersz z ciszy,
 myślą cienką jak nić pajęcza.

Z  gwiezdnych horoskopów,
spadały gwiazdy
w rytmie nocy,
zaczepiając okno
z widokiem na samotność.

Utkałam z ciszy schronienie
dla słów niewyznanych.

Echo drzew wysokich,
powtarzało dobrą nowinę,
muzyka spadających kropli,
kołysała mój statek,
płynący w nieznane.

Utkałam z ciszy gniazdo -
doskonalą konieczność.

W kruchej godzinie,

wpadł zmienny księżyc;
zapalił świecę w oknie,
kołysał się w wahadłowym blasku,
spłonęły nitki łagodne i czyste.

Wypłoszony ptak 
cichy wygnaniec we śnie
zamilczał pieśni.

(aranek)


3 komentarze:

  1. Bardzo ładna i świetnie dobrana ilustracja Teresko. Wiesz znakomity, dużo w nim świeżości, choć topos poetki-tkaczki ma bogatą tradycję. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poetka - tkaczka, he he to nawet pasuje do "Aranka", a na poważnie to fascynują mnie wszelkie odmiany Araneae - znajduję u nich duże podobieństwo do gatunku ludzkiego.
      Pozdrawiam Arku serdecznie :)

      Usuń
  2. "Pająk" - Pawlikowska - Jasnorzewska

    I jakże tu kochać ziemie, na której są pająki, i Stwórce, w którego głowie sen o pająku się błąka? A nuż gdzie w niebie lub piekle spotkam Ideę Pająka, ogromną, z kłami na brzuchu, zgiętą w pałąki-kabłąki?

    Przypomne, że jest oliwkowa, że ma szczecinę na nodze i odwłok jak tłuste serce, i gniazdo oczu mnogich —- i nagle skoczy porywczo, rozrzuci długie nogi i tak mnie strasznie przestraszy, że więcej się nie urodzę —-

    Tu akurat pająk który straszy ale one raczej spokojnie przędą i czekają cierpliwie :)

    OdpowiedzUsuń