nutki

nutki

czwartek, 27 czerwca 2019

Pieśń nad pieśniam Marc Chagall 4


" Ja jestem mego ukochanego i do mnie się zwraca jego pożądanie"
Pnp.


Obraz z cyklu "Pieśń nad pieśniami" Marc Chagall 
 umieszczony na wystawie w Nicei



Zanurzony po krańce

Nasz rumak galopuje ponad świętym miastem,
przez płomienne kałuże - zda się krwią wytrysnął,
przelanej namiętności - a ja korny zmysłom,
zanurzony w tobie po koniuszki po krańce

z falującej orbity unoszę tsunami
- spójrz; kamienne tablice, laska Aarona,
dzban z manną, pełen skarbiec, królewska korona!
- Czymże wszelkie bogactwa ? Złotem nie omamisz

- "Żar jej jest żarem ognia..." Krzykiem gwiazd w przestworzach,
olśniewa afirmacją, żywiołem przeraża,
eksplozją  w gwiazdozbiorach, nawałnicą w morzach.

- Zawieś kunsztowne chwile na skrzydłach pegaza,
nie żałuj gdy spadają jak iskry bezwiednie,
żeby podsycać żarem wieczność dla tej jednej.


(aranek)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz